dissabte, 30 de maig del 2015

Galetes de taronja i vainilla




Holaaaa!!

Si, avui la cosa va de galetes, aquestes les vaig fer fa un temps però l'altre dia vaig veure que m'havien quedat allà, sense presentar-vos-les. La recepta aquesta la vaig treure del blog de la Cristina de Us en llepareu els dits i després de fer les fotos de la recepta vaig caure en que s'assemblaven moltíííssim les presentacions, però com que ja no en quedaven em vaig haver de conformar amb les que tenia, així que Cristina em sap greu la semblança que hi ha entre les fotografies.




Així que ara que ja hem tornat a veure si podem anar publicant encara que sigui setmanalment amb noves receptes que hem anat provant amb els llibres nous que ens hem comprat, així que ja sabeu, esteu a punt per conèixer nous llibres? Doncs us haureu d'esperar a la següent entrada!!

Però ara som-hi amb la recepta d'avui!

Ingredients:

- 250g de mantega
- 200g de sucre
- 1 ou
- 500g de farina
- 1 cullerada de llet
- Ralladura d'una taronja
- Essència de vainilla (al gust de cadascú)

Per decorar-les:

- Xocolata amb llet
- Xocolata negre
- Xocolata blanca
- Sucre

En aquesta recepta, és important que tots els ingredients estiguin a temperatura ambient.

Preparació:

1. Barregem la mantega, el sucre, l'ou, la cullerada de llet i l'essència de vainilla.
2. A continuació anem afegin la farina, tamissant-la. Hi haurà un moment que serà tan espès que ho haurem d'amassar amb les mans (NO US PREOCUPEU! HA DE QUEDAR MOLT SÒLID! I costa bastant barrejar-ho tot i que quedi homogeni) fins que quedi una massa ben compacta.
3. Fem una bola amb la massa i l'emboliquem amb paper film i ho deixem reposar a la nevera mínim 30 minutets.
4. Preescalfem el forn a 160ºC
5. Un cop la massa ja estigui dureta, posaem farina a la taula i amb un corró l'anem estirant (recordem que el corró si és de fusta, caldrà posar una mica de farina per sobre de la massa perquè sinó ens quedaria ben enganxat!).
6. Agafem el ganivet i comencem a donar forma a les galetes. 
7. Les posem sobre una plata de forn que haurem cobert de paper apte per el forn. Hem de procurar no posar-les massa juntes, ja que sinó s'enganxen!
8. Les enfornem durant uns 15-20 minuts depèn de la mida.
9. Taxaaaan!!! les treiem del forn i les deixem refredar una estoneta.
10. Un cop estiguin refredades les podem decorar el que vulguem, CREATIVITAT AMICS I AMIGUES!!! 

Així que ja sabeu, tots a preparar galetes, que són molt senzilles i són bonííííssimes!!!

Bon profit!!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada