dimarts, 18 de març del 2014

Mandonguilles amb salsa de ceba.


Avui pilotilles, us agraden??

A nosaltres hem descobert que ens fascinen!! Ens encanten! Fins ara només les feiem fregidetes, però perquè a mi em feia por que em quedéssin malament, i amb unes pilotilles em faria molta ràbia. Per això no ho he fet fins a estar-ne ben segura!
És que clar, les pilotilles que fan les mares i les àvies o iaies, no tenen comparació, no m'equivoco, oi?
I aquesta recepta la veritat és que surten molt i molt bones. L'he tret d'una web que segueixo força, on fan vídeos de receptes i he de dir que n'he fet vàries i tote sm'han quedat genails, doneu-hi un cop d'ull  La noia que ho fa és l'Isabel, coneguda com a " Isasaweis ". Ja em direu què us sembla!
Bé doncs, som-hi? Som-hi!

PILOTILLES AMB SALSA DE CEBA.

Ingredients:

Per fer les pilotilles:

- 500g Carn picada de porc
- 1 ou
- 50g Pa ratllat. La proporció del pa és de 100g de pa per kg de carn
- Julivert
- Sal i pebre
- Una dent d'all

Per la salsa:

- 2 o 3 cebes
- 2 o 3 gots de caldo
- Un rajolí d'oli d'oliva

Preparació:

1. Agafem un bol i posem tots els ingredients per fer les pilotilles, la carn picada, l'ou, el pa, el julivert picat ben petit, sal i pebre al nostre gust i una dent d'all també picada molt petita.
2. Seguidament ho barregem tot molt bé amb les mans fins que tots els ingredients quedin ben integrats.
3. Formem les boles de les pilotilles, aproximadament les fem una mica més grans que les anous.

4. Posem una paella amb oli abundant a escalfar. I un cop estigui ben calent i afegim les pilotilles perquè es vagin fregint per tots els costats. Quan estiguin les retirem i les posem en un plat on hi haurem posat paper absorbent per retirar l'excés d'oli.




5. Agafem les cebes i les pelem i les tallem a daus petits perquè sigui més fàcil de coure.
Les afegim a la paella on haviem cuit les pilotilles. Si veiem que hi ha massa residu de pilotilla el colem i el podem tornar a utilitzar. Jo n'he tret bastant d'oli per sofregir la ceba. Un cop la ceba està daurada, hi afegim els 2-3 gots de caldo i el deixem que vagi reduint una mica. Jo he vist que la salsa quedaria molt líquida i el que he fet ha set afegir-hi una mica de farina per donar-li consistència a la salsa.




6. Un cop la ceba ja està la podem deixar a trossets, o en el meu cas que no m'agrada el tacte de la ceba, la trituro tota, queda igual de bona!


7. Per últim afegim les pilotilles a la paella o olla amb la salsa i les deixem que s'acabin de coure i així també s'impregnin del gust que hi dóna la ceba. Ho deixem uns 10 minutets i ja ho podem retirar.



Doncs bé! Fins aquí el meu plat d'avui, què us sembla?
Jo a partir d'avui he perdut la por a les pilotilles i ara ens en farem uns farts! (no, no patiu!)
Us deixo una última imatge perquè no deixeu de veure la pinta que té i així us en vinguin més ganes!



Fins ara!!!

1 comentari: