dijous, 3 de juliol del 2014

Flam de pastanaga amb crema de mongeta


Hola!

Avui us porto una recepta salada, que ja tocava, entre tants dolços...! costa una mica fer "l'operació biquini", i la veritat és que avui buscant receptes, per fer alguna coseta per sortir de la rutina del menjar, he ensopegat amb aquest flam que m'ha semblat una idea fantàstica la veritat, i és tan senzilla de fer i tan bona, que de ben segur que l'afegim a la "rutina" del menjar.
Són uns flamets fet de verdura, i perquè quedin lligadetts, utilitzem ou, llet i formatge, en voleu veure la recepta? Som-hi doncs!!

FLAM DE PASTANAGA AMB CREMA DE MONGETA

Ingredients (per 4 persones):

- 400g de pastanagues
- 1 ceba
- 125g de formatge (és opcional, ens servirà per donar consistència al flam. Jo no l'he posat)
- 3 ous
- 1/2 got de llet
- 1/2 got de nata líquida
- 100g de mongetes tendres
- 1 patata
- Oli, sal, pebre

Preparació:

1. Piquem la ceba i la posem a poxar en una paella amb un rajolí d'oli. Mentres la eba es cou, pelem les pastanagues i les tallem a rondanxes fines i les afegim a la ceba. Si hi ha massa oli, ho passem per un col·lador, és important que no hi hagi excedent d'oli.
2. Barregem els ous, el formatge (recordem que és opcional), la llet i la nata líquida. Ho amanim amb la sal i el pebre, i quan ho tenim tot ben barrejat hi tirem la pastanaga i les cebes que haurem cuit.
3. Cubrim una plata de forn amb paper de forn (no és necessari si untem bé la plata amb mantega). Untem la plata amb mantega i una mica de pa ratllat escampat per tota la font. Hi afegim la crema de pastanaga i ho posem al forn al bany maria a 180ºC (que haurem preescalfat prèviament) durant 35-40minuts, jo amb 35 n'he tingut suficient perquè ho he fet amb motlles de flamera.
4. Mentre el flam està al forn, pelem la patata i la posem a coure amb les mongetes. Ho deixem coure uns 15 miunts, o quan veiem que la patata està cuita. Ho col·lem, ho triturem i reservem.
5. A l'hora d'emplatar, posem la crema al fons del plat i hi posem un tall de flam, o en el meu cas, un flamet sencer.
6. Ho podem decorar amb una mica de llavors de sèsam, rosella o "picatostes" que li donaran un toc cruixent i boníssim!



Què us sembla, ho provem? A nosaltres ens ha encantat!
BON PROFIT!!

6 comentaris:

  1. Ohh! quins falmets mes monos, i boníssims que han d'estar, m'encanta! Un petó!

    "Les receptes que m'agraden"

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo crec que estan bons perque son petitons i ens recorda els postres dolços!, no?
      Una abraçada Pilar!

      Elimina
  2. Jo ja passo de l'operació biquini!!!! Que només vivim una vegada, a més hem d'alimentar el blog de cuina heheh. Això si, aviat no quedaran muntanyes per caminar ja que a casa hem de cremar tot allò que mengem

    Aquests flamets estan boníssims, segur... i potser no em caldrà caminar tant l'endemà ;-)
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
    Respostes
    1. A nosaltres també ens costa una mica l'operacio biquini, ens agraden massa els dolços, pero no podem menjar sempre el mateix, i de tan en tan, una coseta aixi, encara que no porti sucre, ho presentes petito i sembla que estigui mes bo eh! Tot i aixi, t'he de dir que jo he anat a caminar igualment despres!
      Una abraçada Dolça!

      Elimina
  3. Mai havia vist un flam de pastanaga, que bo!!! A part d'original ha d'estar boníssim i amb la crema de mongeta, genial! A més queda molt vistós el resultat! A més em sembla una manera fantàstica per cuinar la verdura a qui potser no li agrada tant, siguin petits o grans ;)

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Boníssim no! Reboníssim!!!
      Jo tampoc n'havia vist mai, però és una bona idea perquè en Manel en mengi, ja que li costa una mica això de la verdura, i d'aquesta manera volen! és una passada! Te'ls recomano, i la crema de mongeta, uf! no tinc paraules! Prova-ho!

      Una abraçada bonica!!

      Elimina