dijous, 30 de gener del 2014

Gató d'ametlles


Hola!!!

Com esteu?
Nosaltres avui avui hem provat cosetes noves, com sempre!
He anat a comprar un munt de motlles nous que aprofitarem per anar utilitzant aquests dies amb els pastissets, pans de pessic, coques, i d'aquí poc, provarem de fer galetes, que se'm resisteixen, i hem d'aconseguir fer-les d'alguna manera o altre. Veurem si ho aconseguim!
Però avui hem fer una coseta molt i molt bona!!! Tot i que estem tan tips que l'hem portat a altres catadors perquè ens donin la seva sàbia opinió.

Avui, GATÓ D'AMETLLES

Ingredients:

- 200g d'ametlles triturades (jo he aprofitat vàries que tenia, de crocant (hi donen un toc taaaaan bo!), ametlles ja triturades, i altres ametlles senceres dolçes, que he aprofitat per triturar-ho tot junt i així també es barrejava).
- 200g de sucre (o una mica menys, jo n'he utilitzat 150g perquè tenia les ametlles de crocant que porten sucre, i hagués estat massa dolç).
- 6 ous
- 1 pell de llimona ratllada (jo no n'hi he posat)
- 1/2 cullerada de canyella en pols (jo he utilitzat vainilla, perquè no tenia canyella en pols).
- Mantega
- Sucre glass (per sobre).

Preparació:

1. Muntar les clares a punt de neu.
2. Barrejar els rovells amb el sucre fins a obtenir una textura cremosa i afegir la ralladura de llimona (en el cas de que la utilitzeu), les ametlles triturades i la canyella (o vainilla).
3. Incorporar les clares muntades i barrejar-ho amb moviments envolvents.
4. Engrassar amb la mantega el motlle que haguem triat per fer el gató i avoquem en el seu interior la barreja que haurem preparat.
5. Posar-ho al forn durant uns 30-40 minuts a 170ºC (la punxem amb un pal de fusta o escuradents, si surt sec és que ja està a punt, si surt humit és que l'hem de deixar una estoneta més). Jo n'he tingut suficient amb 30 minuts, però això va segons el forn.
6. Ho deixem refredar i ho desenmotllem.
7. Ho podem servir amb una mica de sucre glass per sobre (jo hi he posat una mica d'ametlles laminades i maduixes laminades també). Ha quedat preciós i boníssim!

Com sempre, us deixo les imatges per donar-hi un cop d'ull!




I perquè veieu el que passa quan et deixes de posar mantega al motlle.... Ha sortit un fracàs, però que hem pogut arreglar tirant-hi crema de xocolata per sobre, ara encara està més bo!


I bé, per avui ho deixem aquí!
Per demà, més!

No deixeu de dir-hi la vostra, és important per mi saber la vostra opinió!
I mentres, No deixeu de posar gust a la vida!

5 comentaris:

  1. Quina bona pinta! Sí que ha d'estar ben bo, sí! I bona manera la d'arreglar aquest últim amb la xocolata! hehehe :P Ja me'n menjaria un trosset!!

    I no pateixis per fer les galetes, perquè ja veuràs que no costen gens i que segur que et queden genial ;)

    Petons i bon cap de setmana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que estava realment bo!, jo no en queda res, aquí casa tot el que és dolç marxa volant!
      Mira, el final avui no m'he animat amb les galetes, me'n he anat a donar una volteta a que em toqués l'aire i el final m'he acabat animant per apuntar-me a un curs de cuina...!
      Potser diumege que ja no estarem tan tips! Llavors encara ho fas amb més ganes!

      Bon cap de setmana a tu també! (per cert, em fas pensar molt em mi, jo no sóc mestra però sóc educadora infantil, i al llegir-te encara em fa més gracia que dues persones amb vocació per els nens, els i agradi la cuina (val a dir que això també ho deu fer molta gent), però bé, m'ha fet gràcia!

      Gràcies per la teva opinió! Una abraçada

      Elimina
    2. hehehe a casa mira que no eren gaire de dolç i ara, pobres, amb tot el que els hi faig per anar provant i amb el que vaig portant del curs de pastisseria, no paren de menjar-ne! :P

      Ja veuràs que el dia que t'hi animis et sortiran genial ;)

      :) me'n alegro de que pensis així! A mi també em passa, fa gràcia trobar a persones que tenen els mateixos interessos, i si bé és veritat que dins del món dels blogs de cuina n'hi ha molts i moltes que són mestres, quan te'n trobes, fa gràcia ^^

      De res bonica! Petonets!

      Elimina
  2. Sempre hem d'aprendre dels errors!!! segur que no et passarà més! però bo segur que ho era! anem comentant!!

    ResponElimina
  3. Oitant que estava bo!
    Si els ingredients són bons la barreja (encara que enganxada) també és bona!
    Gràcies per dir-hi la teva :)

    ResponElimina